Op de eerste belangrijke beurs van het jaar van zijn 175-jarige bestaan presenteert Case IH het allerlaatste nieuwtje van het Case IH innovatieteam aan de Europese landbouwers: de autonome Magnum-tractor, die afgelopen najaar op de US Farm Progress Show werd onthuld. De machine, die momenteel nog een concept is, zal in de stand van Case IH op de SIMA-beurs in Parijs worden gecompleteerd door recent geïntroduceerde producten, waaronder de vernieuwde Quantum, de herziene Farmall C, de nieuwe Luxxum en de vernieuwde Maxxum, plus vernieuwde ronde en vierkante balenpersen en nieuwe precisielandbouwtechnologie.
Terwijl automatische besturing en andere geautomatiseerde machinefuncties al helpen om de werkomstandigheden voor bestuurders op momenteel verkrijgbare machines te verbeteren, is het vaak nog steeds noodzakelijk om lange uren op het land door te brengen, dit terwijl het vinden van gekwalificeerd en goed opgeleid personeel steeds moeilijker wordt. ACV (Autonomous Concept Vehicle) maakt de lange uren, die bestuurders op de tractorstoel doorbrengen, overbodig en maakt het mogelijk om de hele dag door onbemande werktaken te verrichten, zodat landbouwbedrijven de arbeidsuren doeltreffender kunnen besteden; ACV biedt zelfs de mogelijkheid tot automatische aanpassing aan weersomstandigheden en kan samen met bestaande machine werken. ACV werd bij de SIMA Innovation Awards bekroond met een zilveren medaille.
Bij de ontwikkeling van ACV zijn een conventionele motor, transmissie, chassis en werktuigkoppelingen behouden en wordt gebruikgemaakt van RTK GPS voor een herhaalbaarheid van stuurmanoeuvres met een precisie onder de -2,5cm. ACV kan bovengenoemde problemen oplossen en de sector en bestaande arbeidskrachten een handje helpen en biedt landbouwers en hun personeel de kans om hun werkuren niet in hun eentje op een tractor door te brengen. Dit wordt gerealiseerd dankzij een ontwerp dat het mogelijk maakt de tractor op afstand te programmeren, te besturen en te controleren via een tablet of PC. De veiligheid wordt gegarandeerd door gebruik van een ingebouwde sensor, radar en lasergebaseerde lidar-technologie die in het opnieuw vormgegeven, cabineloze ontwerp zijn geïntegreerd. Als velden onderling zijn verbonden via privé trajecten kan ACV zelfs worden geprogrammeerd om zich tussen deze velden te verplaatsen. Hij kan worden geprogrammeerd om gegevens m.b.t de weersomstandigheden te gebruiken en om te stoppen met werken als het weer dit nodig maakt, en de gegevens zelfs gebruiken om naar een ander veld met drogere omstandigheden te rijden. Op dit moment is ACV nog een concept, maar de gebruikte technologieën zijn geschikt voor toekomstige integratie in nieuwe conventionele tractoren, zowel kleinere tractoren – bijvoorbeeld tractoren voor boomgaarden – als machines van het formaat van de Magnum.
Dit wordt weerspiegeld in de meer op korte termijn beschikbare nieuwe precisielandbouwtechnologie die Case IH op de SIMA heeft gepresenteerd: onder andere AccuTurn, een nieuwe tractoroptie die de procedure voor het keren op de wendakker en aansluitend betreden van de volgende geselecteerde zwad automatiseert. Ook zullen de voordelen van het Case IH RTK+ netwerk worden gepresenteerd. Dit netwerk biedt naadloze correctiesignaaldekking met RTK-nauwkeurigheid om de bedrijfstijd te maximaliseren. Naast de Tractor van het Jaar 2017, de 270/300 pk Optum CVX, zullen verschillende andere nieuwe tractormodellen en updates hun debuut maken op de beurs. De nieuwste Maxxummodellen, leverbaar in standaarduitvoering, met Multicontroller en met continu variabele CVXtransmissie, hebben een nieuwe styling en nieuwe lichten gekregen en verder een uit één stuk bestaande voorruit, een vernieuwd stuurwiel, verschillende nieuwe stoelopties en klasse II/III ISOBUS-opties, plus een verbeterde voorasvering en optionele motorrem. Dankzij grotere spatborden kunnen 650/65R38 banden worden gemonteerd en onder de transmissie-opties vinden we 16 vooruit/16 achteruit 40 km/u of 17 vooruit/16 achteruit 50 km/u semi-powershift met vier groepen, 32 vooruit / 32 achteruit met kruipbak, of continu variabele CVX. Werktuigen die compatibel zijn met de laatstgenoemde modellen kunnen dankzij de AFS terminal worden bediend via ISOBUS, en aangezien het een klasse III-systeem is, kunnen tractorfuncties ook worden bestuurd door compatibele werktuigen.
De nieuwe Luxxum-serie omvat drie modellen met Stage IV-motoren van 99, 107 and 117 pk (nominaal), die gebruikmaken van CaseIH’s Hi-eSCR-systeem. De transmissie is een nieuwe 32 vooruit / 32 achteruit powershift met vier groepen met powershuttle en volautomatische schakelbak. Ook de optionele voorasvering en cabinevering zijn nieuw. De Multicontrollerarmleuning met joystick kan voorzien zijn van een aparte laderjoystick met integrale transmissiefuncties. De 86-114 pk modellen van de Farmall C-serie hebben voor 2017 een aantal updates ondergaan, waaronder een Multicontroller-optie voor meer bestuurderscomfort, een functie voor constant motortoerental en een optionele hefinrichting aan de achterzijde met hoger hefvermogen. Een ander voordeel wordt gevormd door de topsnelheid van 40 km/u (reëel) bij gereduceerd motortoerental. De tractor kan af-fabriek met ladervoorbereiding worden geleverd. Nieuw zijn ook de gereviseerde Quantum V (wijngaard) en F (fruit) tractoren van 65-105 pk. Deze tractoren hebben een nieuwe styling gekregen, het cabine-interieur en de bedieningen werden gereviseerd en er werden opties toegevoegd, zoals een nieuwe mid-mount hydraulische koppeling, een hydraulische pomp met hoge opbrengst, schakelbare cabinefiltratie voor gebruik tijdens sproeiwerkzaamheden en een integrale fronthef/PTO.
SIMA betekent ook het begin van de viering van het 175-jarige bestaan van Case IH. Jerome Increase Case richtte in 1842 de JI Case Threshing Machine Company op in Racine, Wisconsin, USA. In 1984 fuseerde het bedrijf met de landbouwmachinedivisie van International Harvester tot Case IH, nadien, in 1994, werd JI Case een publiekrechtelijke entiteit, Case Corporation. Fiat kocht Case Corporation en het merk Case IH in 1999 en vormde CNH, wat later het huidige CNH Industrial werd. Het komende jaar is ook de dertiende verjaardag van de introductie van de eerste Magnum-tractoren, waarvan de laatste generatie vandaag de dag nog steeds in Racine worden gebouwd.