John Deere vervangt de huidige Interim Tier4 trekkers uit de 6R reeks deze maand door vernieuwde modellen met een Final Tier4 motor. In november krijgen ook de 6M trekkers een update.
De nieuwe premium-tractoren met vier cilinders uit de 6R-serie worden aangedreven door 4,5-liter John Deere PowerTech PSS-motoren met een vermogen van 110 tot 135 pk (97/68 EC). De versies met zes cilinders zijn uitgerust met 6,8 liter John Deere PowerTech PVS-motoren met een vermogen van 145 tot 155 pk (97/68 EC). Alle nieuwe tractoren uit de 6R-serie zijn uitgerust met het Intelligent Power Management-systeem (IPM), dat 15 tot 31 pk toevoegt aan de viercilindermodellen en 47 pk aan de zescilindermodellen. Om te voldoen aan de Tier4f normen gebruikt John Deere DPF en SCR technologie.
Afhankelijk van het model zijn de tractoren uit de 6R-serie verkrijgbaar met de PowrQuad Plus powershift- of AutoQuad Plus/AutoQuad Plus Ecoshift-transmissies, de AutoPowr continu variabele transmissie of de geavanceerde DirectDrive transmissie met dubbele koppeling. De nieuwe trekkers uit de 6M-serie zijn uitgerust met PowrQuad Plus, AutoQuad Plus/AutoQuad Plus Ecoshift of de volledig nieuwe CommandQuad Plus/CommandQuad Plus met Ecoshift Powershift-transmissies.
De nieuwste modellen uit de 6R-serie zijn uitgerust met CommandARM-bedieningen, standaard programmeerbare elektronische joystick voor hydraulische toepassingen en de Generation 4 CommandCenter-touchscreenmonitor. De opnieuw ontworpen TLS+ voorasophanging in deze serie zorgt voor beter sturen en beter rijden op de weg. De nieuwe tractoren uit de 6M-serie zijn nu verkrijgbaar met een onderhoudsvrije mechanische cabine-ophanging voor soepelere bediening en minder stress en trillingen, en zorgen voor 10 procent meer werksnelheid. Hetzelfde verbeterde TLS+ Triple Link voorasophangingssysteem biedt extra comfort voor de bestuurder en meer tractie onder zware werkomstandigheden.