Pöttinger Faro, een nieuwe middenklasse opraapwagen met rotor.

 Pöttinger lanceert de Faro, een nieuwe opraapwagen, ontworpen voor trekkers tussen 90 en 150 pk. Met een inhoud tot 31m³ is deze geschikt voor veehouders die zelf hun gras willen inhalen of kleinere loonwerkers.

sized_FARO_4010_D_COMBILINE_Mais_hqDe Faro wordt uitgebracht in 2 modellen, de 4010 L/D en de 5010 L/D. Het gras wordt opgeraapt door een pickup met 6 rijen tanden, die langs beide zijdes gestuurd wordt door een curvebaan. Het snijgedeelte bestaat uit een rotor van 750 00 diameter, met  dubbele tanden van 7 mm breedte. Het snijden gebeurt met 31 messen. De Faro 5010 L/D kan ook uitgerust worden met 6 of 11 messen. Theoretisch kan er tot 45 mm lengte gesneden worden.
De rotor wordt aangedreven door een ketting van 1½ duim, die automatisch gesmeerd wordt. In optie is er een windbescherming met zwadroller. Andere optie, een volgrol achter de pickup om beter de bodem te volgen.De volgrol is opgehangen in een parallelogram en kan onafhankelijk van de tastwielen van de pickup geregeld worden.

NX part: 1674.90.900.WBDe bodem van de Pöttinger Faro loopt schuin af naar voren, het hoogteverschil bedraagt 150 mm. Hierdoor is er minder tegendruk bij het laden en verloopt ook het lossen gelijkmatiger. Door deze schuin aflopende bodem kunnen er banden tot maximaal 710/35R22.5 gemonteerd worden onder deze opraapwagens.

De Faro 5010 L/D kan optioneel ook uitgerust worden met een automatisch laadsysteem. Dit laadsysteem meet op 2 punten de druk voor een gelijkmatige vulling van de bak.
In de D-uitvoering van de opraapwagens  kan de achterklep in 3 posities gezet worden bij het lossen:
· Normaal lossen met de achterklep helemaal open
· Gedeeltelijk geopend voor gecontroleerd lossen
· Lossen met een zijafvoerband

%d bloggers liken dit: