Nieuwe trekkerreeks voor Massey Ferguson

Massey Ferguson slaat met haar nieuwe 8S-serie een nieuwe weg in. De laatste vijf jaar is er gewerkt aan een trekker, die past bij een duurzaam landbouwbedrijf. Vrijdagmiddag heeft het trekkermerk de introductie van vier nieuwe modellen tussen de 205 en 265 wereldkundig gemaakt via een online presentatie die werd gevolgd door maar liefst 65000 kijkers. Opvallend aan de trekker is de grote cabine en het design.  

De MF 8S serie
De nieuwe serie heet de Massey Ferguson 8S serie. Alles begon met het “Vision of the future” event in 2014. In 2019 volgde het MF NEXT concept op Agritechnica. Daaruit volgt nu de lancering van de nieuwe Massey Ferguson 8S serie. De serie bestaat uit 4 modellen met motorvermogens tussen de 205 en 265 pk. Dat vermogen haalt de trekker uit een Agco Power 6-cilinder motor van 7,4 liter die voldoet aan de Stage V normen. Het Engine Power Management zorgt voor een 20 pk extra voor bijvoorbeeld hydraulische toepassingen of transport. Opvallend is het lage toerental van 1000 tpm waarbij de motor zijn maximale vermogen bereikt. Hierdoor zou het brandstofverbruik dalen met 10%. Er is keuze uit twee nieuw ontwikkelde transmissies: de Dyna E-power transmissie met dubbele koppeling en een Dyna 7 Semi-Powershift met 28 versnellingen vooruit en achteruit. Optioneel is ISOBUS-connectie vooraan mogelijk. Achteraan heft de nieuwe Massey Ferguson 10 ton maximaal en vooraan 4,8 ton. De hydraulische pomp heeft een debiet van maximaal 150l/min.

©Agriland: De cabine is duidelijk gebaseerd op de oudere 2000 en 3000 serie van Massey Ferguson.

Nieuwe cabine met retro-elementen
Opvallend is de cabine met retro-elementen van de 2000  en 3000 serie van Massey Ferguson. Deze bestaat uit 4 stijlen met een licht vooroverbuigende voorruit. De afstand tussen de cabine en de motor werd vergroot naar 24 centimeter voor een kleinere overdracht storende factoren zoals warmte, trillingen en geluid. Alle informatie wordt in de nieuwe trekker afgelezen van de MF vDisplay aan de rechter voorstijl. Het dashboard aan het stuur verdwijnt dus. Tussen de rijhendels bevindt zich de Multipad rijhendel die ISOBUS compatibel is. Op de vernieuwde 9-inch touchscreen terminal, genaamd Datatronic 5, is net zo eenvoudig te gebruiken als een mobiele telefoon.

MF 8S.205 MF 8S.225 MF 8 S.245 MF 8S.265
Engine AGCO Power – Stage V – All-in-One technology
Engine capacity                             6-cylinder, 7.4 litre
Transmissions New Dyna E-Power Dual Clutch or Dyna-7 Semi-Powershift
Max. power @ 1,850rpm 205hp 225hp 245hp 265hp
Max. power EPM 225hp 245hp 265hp 285hp
Max torque @
1,000 ÷ 1,500rpm
900Nm 1,000Nm 1,100Nm 1,200Nm

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: