Nieuwe Maxxum-serie: consequent geoptimaliseerd!

De jongste generatie van de succesvolle Case IH Maxxum-serie die onlangs werd voorgesteld bestaat uit 3 modellen, de Maxxum, Maxxum Multicontroller (MC) en Maxxum CVX. Voor elk van de drie varianten zijn steeds vier modellen met viercilinder-motoren, met een nominaal vermogen van 115 tot 145 pk, leverbaar. Bovendien rijden de Maxxum 150 en de Maxxum 150 MC ook voor met een zescilinder-motor met een nominaal vermogen van 145 pk.

SIZED_Case_IH_Maxxum_145_Multicontroller_003De Maxxum valt op dankzij het frisse en dynamische design van de motorkap en het cabinedak. Hier zorgt de nieuwe configuratie van rijlichten en werklampen ook voor een excellente rondom-verlichting. De voorruit is nu eendelig en zorgt samen met het high-visibility dakvenster voor perfect zicht naar voren bij werkzaamheden met de voorlader. Met de dieseloxidatiekatalysator (DOC) en selectieve katalytische reductie (SCR) volgt ook de Maxxum-serie het Efficient Power concept van Case IH. Dit resulteert in een zuinige verbruik, lage uitstoot en hoge efficiëntie. De versterkte voorasvering, verschillende stoelopties en het vernieuwde stuurwiel zorgen voor een hoog rijcomfort, terwijl het dagelijkse werk dankzij de ISOBUS klasse II of Klasse III bij de Maxxum CVX en het kopakkermanagement HMC II aanzienlijk gemakkelijker wordt gemaakt.

SIZED_Case_IH_Maxxum_CVX_Maximo_Evolution_driver_seatHet interieurdesign van de Maxxum-cabine volgt consequent de Case IH-filosofie: de bestuurder een zo stil en comfortabel mogelijke werkplek te geven, met een intuïtief bedieningsconcept. Naar wens zijn naast de standaard stoel ook de stoelvarianten Deluxe Comfort en Deluxe Leder leverbaar. Een tweede drukreservoir op de vooras zorgt voor een optimale veerwerking en verhoogt zo niet alleen het comfort bij het rijden over de weg, maar ook de tractie op het veld. Ook de cabinevering en de tot 2,642 meter verlengde wielstand van de Maxxum-modellen dragen bij aan het hoge rijcomfort.

Onder de vele vernieuwingen van de Maxxum-serie vallen ook de achterspatborden: Deze dekken de banden volledig af en laten nu ook de montage van 650/65R38-banden toe. De externe ventielen aan de achterzijde zijn voor een betere bereikbaarheid nu links en rechts van de topstang geplaatst en deze zijn voor het gemak met een kleur gemarkeerd. Terwijl de Maxxum als voordeligste instapmodel met maximaal vier mechanische externe ventielen is uitgerust, hebben de Maxxum MC en de Maxxum CVX elektrische externe ventielen en de beproefde Multicontroller-armleuning. De verlichtingsopties zijn voor alle Maxxum-modellen beschikbaar, ook het 360° LED-pakket.

De Maxxum-modellen met vier cilinders zijn uitgerust met een 4,5 l FPT NEF motor en de zescilinder-modellen met een 6,7 l FPT NEF Motor. Deze motoren voldoen aan de emissienorm fase IV dankzij de ‘Hi-eSCR only’ technologie en bieden zo ook zonder deeltjesfilter het beste rendement en de beste prestaties bij een optimale brandstofefficiëntie. Bij de Maxxum en de Maxxum MC kan worden gekozen uit een 16 x 16 (17 x 16) viervoudige Semi-Powershift of een 32 x 32 transmissie met kruipbak om de kracht van de motor efficiënt naar de grond over te brengen.

SIZED_Case_IH_Maxxum_145_CVX_002De Maxxum CVX overtuigt met traploos, automatisch productiviteitsmanagement en ECO Drive en een verdere verbetering van de brandstofefficiëntie. De nu voor de Maxxum voor het eerst beschikbare motorrem spaart de remmen tijdens het rijden over de weg.De grote tanks met een inhoud van 195 (standaard) en 220 liter (optie) voor de Maxxum of 220 (standaard) en 230 liter (optie) voor de Maxxum MC en de Maxxum CVX maken samen met de ureumtank met een inhoud van 39,5 liter lange en productieve werkdagen op het veld mogelijk.

De Maxxum MC- en Maxxum CVX-modellen zijn af-fabriek uitgerust met AFS™ AccuGuide en beschikken over een AFS Pro 700™-monitor. Zo kan al voor de aflevering aan de klant bij de dealer het volautomatische en volledige geïntegreerde GPS/GLONASS geleidingssysteem worden geïnstalleerd, dat met het plaatselijk beschikbare RTK+ signaal garant staat voor een herhaalbare nauwkeurigheid tot op 2,5 cm. Dankzij de geïntegreerde xFill-app is het systeem zelfs in staat om voor maximaal 20 minuten een uitval van het plaatselijke signaalstation te overbruggen.

SIZED_Case_IH_Maxxum_145_CVX_001Het intuïtief bedienbare kopakkermanagement HMC II van Case IH maakt ook op de Maxxum-modellen de registratie, optimalisatie en automatisering van de werkstappen bij het keren op de kopakker mogelijk. De bestuurder wordt hierdoor ontlast, met een aanzienlijk hogere productiviteit als resultaat. De alleen voor de Maxxum CVX-modellen verkrijgbare uitrusting met ISOBUS klasse III gaat hierbij nog een stap verder: compatibele werktuigen kunnen hier afzonderlijke functies van de tractor zoals bijvoorbeeld de rijsnelheid en de aftakassnelheid of de achterste hefinrichting aansturen. Dit betekent een verdere boost voor de prestaties, de productiviteit en de dagelijkse capaciteit.

Alle Maxxum-modellen zijn met voorbereiding voor installatie van een voorlader verkrijgbaar, en brengen zo meer flexibiliteit op het bedrijf. Daarbij heeft men dankzij het bredere voorladerchassis en de eendelige voorruit een uitmuntend zicht op het werkgebied, terwijl de stuurhoek van 43° (met 480/65R28-voorbanden) de Maxxum verzekert van een draaicirkel van slechts 5,5 meter en hem zo tot een zeer goed manoeuvreerbare en veelzijdig inzetbare tractor maakt. De nu op de arm van de ruitenwisser van de voorruit geplaatste sproeikop van de ruitensproeierinstallatie zorgt ook bij zeer stoffige werkomstandigheden altijd voor een „optimale doorkijk“.

%d bloggers liken dit: