Nieuwe Deutz-Fahr 7 serie

Deutz-Fahr introduceerde begin juli de nieuwe 7 serie. Deze serie bestaat uit 2 modellen, de 7230 met een motorvermogen van 226 pk en de 7250 met een vermogen van 246 pk. De trekkers zijn voorzien van de MaxiVision2 cabine en het nieuwe InfoCentrePRO.

SIZED_DEUTZ 1De nieuwe trekkers puren hun kracht uit een eveneens nieuwe Deutz-motor met een inhoud van 6,1 liter. Deze motor voldoet aan de Stage 4 normen, die behaalt worden door gebruik te maken van een hertekend uitlaatgassysteem met SCR-uitlaatgasnabehandeling en een extra passieve DPF-roetfilter. Om de motor optimaal te laten werken is de 7-serie voorzien van een elektronische Visco-ventilator en een eveneens hertekend koelpakket. Het koelsysteem kan volledig naar boven geopend worden om onderhoud te vergemakkelijken. De motor is gekoppeld aan de continu variabele TTV-transmissie met een snelheidsbereik van 0,2 tot 60 km/u (waar toegelaten). De topsnelheid van 60 km/u is uniek voor deze klasse. Elke topsnelheid van 40 km/u, 50 km/u en 60 km/u kan worden bereikt bij een verlaagd motortoerental.

De 7-serie is ook uitgerust met een intelligente, adaptieve ophanging van de vooras. Zij zorgt voor maximale stabiliteit tijdens het trekken en rijden met zware belasting. Stabiliteit en veiligheid tijdens het transport worden in stand gehouden door het innovatieve Antiduiksysteem. De nieuwe 7 Serie is standaard uitgerust met droge schijfremmen op de vooras. In combinatie met het Booster-remsysteem zorgen ze al bij licht intrappen van het rempedaal voor maximale remprestaties.

De nieuwe trekkers hebben achteraan vijf hydraulische regelventielen, vooraan zijn dat er twee. Speciaal is het feit dat alle ventielen proportioneel geregeld zijn. Nieuw is ook de fronthefinrichting met positieregeling en een hefvermogen van 5480 kg en de ISOBUS-interface aan de voorkant. De hefinrichting achter heeft een hefvermogen van 10.000 kg. De pompopbrengst bedraagt standaard 120 l/min, op aanvraag is de uitvoering van 160 l/min leverbaar.

De aftakas heeft een snelheid van 540ECO/1000/1000ECO achter en 1000 of 1000ECO aan de voorkant; de ECO-aftakas kan vaker worden ingeschakeld dankzij het hoge vermogen bij lage toerentallen. Dit resulteert in een lager brandstofverbruik en minder lawaai.

De MaxiVision2 cabine biedt een voortreffelijk zicht naar alle kanten. In de stuurkolom vind je als bestuurder alle nodige info in een oogopslag terug op het nieuwe InfoCentrePRO. Dit instrumentenpaneel is voorzien van een 5 inch kleurendisplay die volgens de wensen van de gebruiker kan ingesteld worden. De armleuning is voorzien van de MaxCom-joystick waar al de belangrijkste functies onder de vingers gegroepeerd zijn. Ook de versnellingsbak wordt van op deze joystick aangestuurd. Eveneens op de armleuning gemonteerd is de iMonitor 2.0 display met een beelddiagonaal van 12 duim. Op deze display kunnen alle trekkergegevens afgebeeld en ingesteld worden, kunnen de Deutz-Fahr systemen voor precisielandbouw weergegeven worden en eveneens verschillende camerastandpunten naast elkaar bekeken worden.

De opvallende vormgeving van de eerder gelanceerde 9-serie werd bij het ontwerpen van de 7-serie doorgetrokken, resulterend in een scherp getekende neus die duidelijk maakt dat er met deze trekkers niet te spotten valt!

DEUTZ 3 DEUTZ 4

%d bloggers liken dit: