Nieuw op Grimme Technica: Evo 280

Nadat vorig jaar de Evo 290 werd voorgesteld op Agritechnica, kregen de bezoekers van Grimme Technica de Evo 280 te zien.

De getrokken rooier is voorzien van een 8-tons bunker en drie reinigers. De rooibek kan optioneel uitgevoerd worden met Terra Control voor een constante rooidiepte onder alle omstandigheden. Dit systeem verhindert onnodige verdichting van de ruggen. Voor zware grond is de Terra Disc schijvenopname zonder diabolorollen verkrijgbaar. De eerste zeefband heeft ca. 16% meer zeefoppervlakte. Optioneel is een graafband voor zeer zware omstandigheden verkrijgbaar. De zeefbanden kunnen met de gepatenteerde, traploos verstelbare en terugdraaiende VarioDrive aandrijving uitgevoerd worden. De valhoogtes tussen de zeefbanden en op de eerste reiniger zijn nogmaals verkleind. De eerste reiniger is 15% en de tweede reiniger ca. 78% verbreed. De derde reiniger is er naar keuze als kluitenreiniger ClodSep of voor lichtere omstandigheden als EasySep verkrijgbaar. Op het ergonomisch ingerichte leesplatform kunnen 6 i.p.v. 4 personen aan een horizontale en 1.100 mm brede leestafel werken.

De Evo 280 behoort met 8 ton bunkerinhoud tot de grootste getrokken aardappelrooiers. Tegenover de standaard bunker van de SE 150-60 is de bunker van de Evo 280 ca. 33% vergroot. De automatische bunkervulling en de automaat voor de bunkervulband zijn standaard, de bunkerkop met knik is naar wens verkrijgbaar.

Tijdens transport is de rooier 3 meter breed. Tijdens het rooien schuift de as uit tot 3,5 meter voor een verhoogde stabiliteit, ook bij een volle bunker. De optioneel verkrijgbare radiaalbanden 850/50 R30.5 maken het mogelijk om bodemvriendelijk over het land te rijden. Automatische vlakstelling en middenstand van de wielen behoren tot de standaarduitvoering.

De aansturing van de Isobus-ready EVO 280, gaat via de CCI 50 of de nieuwe 12,1″ grote CCI 1200 terminal. Middels MemoryControl kunnen verschillende parameters comfortabel opgeslagen en weer opgeroepen worden. Dat spaart instellingstaken bij chauffeurs- en werkgangwisselingen. Via een standaard telemetrie-unit is een verbinding met het klantenportaal myGrimme mogelijk, zodat de gebruiker alle machineparameters comfortabel vanaf de PC, tablet of smartphone kan oproepen.

%d bloggers liken dit: