Meer dan 10% van de Vlaamse agrariërs bezit een smartphone en/of tablet. Dat blijkt uit onderzoek dat Prosu Databased Marketing samen met Rekad telefonisch onder 300 agrariërs heeft uitgevoerd. Prosu Databased Marketing is het zusterbedrijf van Prosu Media Producties dat in de Nederlandse Loonwerker uitgeeft. Rekad is de uitgever van De Loonwerker in België.
11% van de Vlaamse agrariërs bezit een smartphone. De verwachting is dat dit op termijn verder stijgt naar 30%. Agrariërs bezitten een smartphone om te kunnen bellen, sms-en en internetten, maar ook foto’s maken en e-mailen is belangrijk voor agrariërs. Samsung is veruit het populairste smartphonemerk onder de agrariërs. Verder bezit 12% van de Vlaamse agrariërs een tablet. De verwachting is dat dit op termijn verder stijgt naar 30%. De Ipad is veruit het populairste tabletmerk onder agrariërs.
Hiermee loopt de Vlaamse agrariër achter op zijn Nederlandse vakgenoot. Eind februari dit jaar werd namelijk bekend dat het smartphonebezit onder Nederlandse agrariërs met 67% is gestegen ten opzichte van een jaar eerder. In maart 2012 had 15% van alle Nederlandse agrariërs een smartphone en in 2013 is dit gestegen naar gemiddeld 25%.