Voor productiejaar 2020 heeft Vervaet de Trikes verder door ontwikkeld op het gebied van aandrijving en motorisatie. Een nieuwe motor en een nieuwe transmissie worden standaard. In zowel de Hydro Trike als de Hydro Trike XL komt de nieuwe DAF MX390 met 530 PK(Euro 6). De echte binnenkomer van Vervaet is de nieuwe, eigen ontwikkelde, traploze transmissie: VSG-drive. Na twee jaar testen in het veld wordt deze standaard op de nieuwe Hydro Trikes.
De nieuwe DAF motor geeft een verlaagde uitstoot van roetdeeltjes en stikstofoxiden en voldoet daarmee weer aan de nieuwste emissie-normen. Belangrijker dan dat is het maximale koppel dat beschikbaar is bij een lager toerental. Dit heeft een brandstofbesparing tot wel 10 % als gevolg ten opzichte van de huidige motoren.
De nieuwe transmissie is een traploos automatisch schakelende bak met twee hydromotoren. Het voorwiel blijft traploos hydraulisch aangedreven. Na gedegen onderzoek zag Vervaet alleen op deze manier een mogelijkheid om de machine gegarandeerd vanaf stilstand optimale kracht op alle drie de wielen tegelijk te geven. Een combinatie van puur mechanisch met puur hydraulisch heeft in het verleden meermaals onvoldoende werkend gebleken in het veld. Daarnaast wil Vervaet haar lage kostprijs en duurzaamheid kunnen blijven garanderen. De VSG-drive maakt het mogelijk om met slechts 1200 motortoeren een snelheid van 40km/h op de weg te bereiken.
De combinatie van de nieuwe motor en de VSG-Drive geven in recente tests overtuigende resultaten op krachtmetingen en brandstofbesparing.