Claas introduceert 2 nieuwe maïsbekken voor de Jaguar hakselaars.
De 2 nieuwe rij-onafhankelijke voorzetstukken hebben een nieuw ontwikkeld systeem om dicht te vouwen. Een belangrijke factor voor de ingenieurs was tijd, het open en dicht vouwen vraagt slechts 15 seconden. De Orbis 750 heeft een chassis dat in Z-vorm omhoog klapt, bij de 600 SD klappen de buitenste elementen over de middelste trommels.
De Orbis 600 SD heeft een werkbreedte van 8 rijen en de Orbis 750 een werkbreedte van 10 rijen. De werkbreedte van de Orbis 600 SD bedraagt 6,1 meter, voor de Orbis 750 is dit 7,6 meter. De transportbreedte is telkens 3 meter. De relatief korte bouw van 2,3 meter (600SD) en 2,2 meter (750) zorgt voor een minimale last op de vooras en gemakkelijk manoeuvreren. Optioneel kunnen de nieuwe Orbis bekken voorzien worden van een geïntegreerd transportchassis, dat bij het dichtvouwen van de bek automatisch op zijn plaats komt.
Op gebied van onderhoud hebben de ingenieurs gezorgd voor gemakkelijk bereikbare aandrijfassen en verlengde onderhoudsintervals. Alle smeerpunten moeten elke 250 uur gesmeerd worden, de transmissie-olie moet elke 2500 uur vervangen worden.Auto-Contour (grondvolgsysteem) en Auto-Pilot (rijvolgsysteem) zijn optioneel verkrijgbaar.