De Groep Aveve pakte per 21 september 2018 uit met een nieuwe naam: Arvesta. “Een nieuwe overkoepelende naam voor onze 1.900 experts en 40 sterke merken, waarvan Aveve alsook de vertrouwde Aveve-winkels deel uitmaken en die ook zo blijven heten”, aldus ceo Eric Lauwers.
Het luidt dat Arvesta een naam is die drie boodschappen in zich draagt:
- Arvus, de Latijnse naam voor ploeg;
- Harvest, dat verwijst naar oogst;
- En invest, dat duidt op investeren in mensen, merken en innovatie.
Arvesta profileert zich als een full-servicepartner voor de Belgische boer en tuinder, met expertise in dierenvoeding, land- en tuinbouw, machines, bloem én de grootste winkelketen voor tuin- dier- en bakplezier. Maar de groep heeft sterk internationale ambities. “We zijn vandaag met onze innovatieve oplossingen zoals het mobiele gotensysteem van Hortiplan en onze voederadditieven van AVEVE Biochem al actief tot in Canada, Amerika en het Midden-Oosten en willen verder internationaliseren”, klinkt het.
Arvesta is van plan om van 2018 tot en met 2020 meer dan 100 miljoen euro te investeren in een overkoepelende IT-infrastructuur, het moderniseren van haar productiesites en het ontwikkelen van landbouwinnovaties. Drones, mobiele applicaties, satellietbeelden… vinden steeds meer ingang bij de boer en tuinder en Arvesta wil hierin een voorloper zijn. “Innovatie staat hoog op de agenda bij Arvesta. Samen met onze 200 ingenieurs en andere medewerkers willen we een pionier zijn in smartfarming en werken we vandaag aan verschillende oplossingen waar we onze boeren en tuinders mee ondersteunen”, aldus nog de mededeling.
“Binnen onze eengemaakte groep gaan niet alleen de merken maar ook de mensen elkaar nog versterken en sterker groeien. Medewerkers zullen nog meer kansen krijgen en interne mobiliteit zal alleen maar toenemen. We willen een sterke employer brand zijn, waar mensen trots zijn om voor te werken, een huis met sterke merken en voor en door sterke medewerkers”, aldus nog Eric Lauwers.
Bron: Aveve/Arvesta – 21 september 2018