BLB BVBA nieuwe importeur voor TopLiftStaja

BLB BVBA is sinds begin januari 2015 door TopLiftStaja officieel aangesteld is als nieuwe importeur voor de BeLux. TopLiftStaja is een Nederlandse firma die is ontstaan uit de samenwerking tussen enerzijds Staja Machinebouw uit Hengelo (Gld) en anderzijds A.S. Pol BV uit Bruntinge en maakt een zeer complete lijn van getrokken haakarmchassis.

Staja Machinebouw verzorgt de complete productie en mag worden gerekend tot de grootste en meest gerenommeerde producenten op gebied van mesttechniek en silagetransportmiddelen. Deze producten worden onder de merknaam Kaweco verkocht. A.S Pol BV is tevens één van de drijvende krachten achter Agribumper. De lijn haakarmsystemen die TopLiftStaja op de markt brengt, zijn gekenmerkt door hun brede inzetmogelijkheden en bijzonder hoge kwaliteit. Het gamma bestaat uit een groot aantal verschillende modellen met hun specifieke optrekcapaciteit en containerlengte. Een 12-tons haakarm met containers van 4m lengte is de kleinste en zo gaat het oplopend tot de grote 33-tonner op drie-assig onderstel, die containers tot 8m lengte kan opnemen. Staja TS 2667 - 021 BHaakarmsystemen voor de landbouw worden steeds meer gevraagd. Niet alleen door hun grote mate van flexibiliteit in transportvraagstukken, maar ook door hun vergaande mogelijkheden in opbouw. TopliftStaja carriers zijn al geleverd met silage-opbouw, vacuümtanks (al dan niet met driepuntshef aan de tank), maar ook met stalmestverspreiders en plateau’s. De aandrijving voor deze opbouwen komt van het hydraulische circuit van de carrier of van een mechanische aandrijfas die tot aan de achterzijde van de machine loopt.

TopliftStaja haakarmsystemen zijn standaard zeer compleet uitgevoerd. Alle modellen hebben een geveerde dissel en volledig doorlopende, geveerde assen. De 12-, 16- en korte 18-tons systemen hebben bladvering. Vanaf de lange 18-tonners zijn de wagens standaard uitgevoerd met hydraulische vering. De 3-assige onderstellen hebben ondermeer standaard 2 gedwongen gestuurde assen, een hydraulische disselvering, heavy-duty assen en grote remtrommels uit de vrachtwagenwereld.

Vanaf de 22-tons uitvoering wordt geen gebruik meer gemaakt van de trekkerhydrauliek maar van een eigen pompsysteem die door de PTO van de trekker wordt aangedreven. Deze pompunit levert op alle grote types een debiet van 150 liter of meer. Een
goed doordacht concept waarbij een directe verbinding wordt gemaakt tussen de pompunit en de hoofdcilinders is een unicum op de markt. Door dit systeem, volledig door TopLiftStaja ontwikkeld, zijn de haakarmsystemen de snelste op de markt. Alle andere hydraulische functies zijn standaard gestuurd door middel van een LoadSensing systeem. Alle functies zijn radiografische bediend, hetgeen het bedienen voor de bestuurder eenvoudig en overzichtelijk maakt. Deze bediening is tevens stootvast en waterdicht. TopLiftStaja werkt momenteel aan een compleet nieuw concept qua bouw van de onderstellen. Door te werken met een speciaal ontwikkeld smaller chassis dat voorzien is van een specifieke ophanging, is het perfect mogelijk om met brede banden toch binnen de wettelijk toegestane totale breedte van 2m55 te
blijven. Hierdoor kan men de voordelen van het straatgebruik (een
reglementaire breedte) perfect combineren met brede banden die hun nut bewijzen op het veld.

%d bloggers liken dit: