Big M 450 CR – Nu ook met rollenkneuzer

De nieuwe kneuzer met stalen walsen (25 cm diameter), voorzien van een M-profiel, beschikt standaard over een aandrijving van zowel de bovenste als de onderste wals. Daardoor worden ook grote gewas hoeveelheden probleemloos verwerkt en intensief gekneusd; het geheel staat garant voor een hoge capaciteit. Daar beide walsen onafhankelijk van elkaar werken kent de kneuzer een uiterst rustige loop. Verder pluspunt: ondanks de actieve aandrijving kan de bovenste wals bij vreemde voorwerpen naar boven uitwijken; zodoende worden de kneuzerrollen niet beschadigt en blijft de gehele aandrijving intact.

Sterke motor en hydroprneumatische vering van voor- en achteras

De zelfrijdende maaier wordt aangedreven middels een Liebherr motor met 449 pk (12 l motorinhoud), die voldoet aan Stage V emissienormen en een onderhoudsinterval kent van 1.000 uur. De motor en aandrijving staan op zogenaamde Silent-blokken, wat resulteert in uitermate rustige loop. Standaard is de geautomatiseerde aansturing van de motor, welke zelfstandig wisselt tussen de Eco- en M-modus en zodoende altijd het passende motorvermogen biedt. Dat bespaart met name onder lichte omstandigheden kracht en dus brandstof. Een nieuw ontwikkelde overlastbeveiliging verlaagt automatisch de rijsnelheid zodra een vooraf ingesteld toerental bereikt wordt. Daarmee wordt altijd een perfect maaibeeld gegarandeerd.

Eveneens praktisch is de hydropneumatische vering van de voor- en achteras; terwijl beide assen hydraulisch in hoogte verstelbaar zijn. Het onderstel wordt in veldmodus automatisch 15 cm opgetild voor maximale bodemvrijheid; in transportmodus wordt deze vanzelfsprekend verlaagd, zo is de Big M onderweg onder de 4 m transporthoogte. Dit innovatieve concept draagt zodoende wezenlijk bij aan een verbeterd rijcomfort.

Voor maximale capaciteit zorgt de werkbreedte van 9,90 m; dankzij de transportbreedte van 3,0 m en een transporthoogte van 4,0 m is de Big M ook tijdens het transport over de weg met een snelheid tot 40 km/u uiterst professioneel onderweg.

Nieuw ISOBUS-stuursysteem Krone Guidance

Bron: Krone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: