Van 16 tot 25 januari tovert FEBIAC de Heizelpaleizen weer om tot de grootste showroom van het land. Op net geen 100.000 m2 zullen quasi alle auto- en motomerken vertegenwoordigd zijn met al het moois dat ze te bieden hebben. Het Salon is eveneens een niet te missen afspraak voor de professionele bezoekers. Naast een uitgebreid gamma aan bedrijfsvoertuigen zijn er ook diverse exposanten om u te helpen een oplossing te vinden op maat van uw behoeften. De Loonwerker geeft een overzicht van wat u zoal kan verwachten.
Volkswagen
De VW Amarok is een pickup die zowel op het erf en veld als op de snelweg op zijn plaats is. Twee krachtige motoren (140 pk TDI en 180 pk BiTDI) met een inhoud van 2 liter zorgen voor het nodige vermogen. Dit vermogen wordt via een handgeschakelde zesbak of een 8traps automaat ovegebracht naar de grond. Voor de aandrijving is er keuze tussen achterwielaandrijving, permanente of schakelbare 4Motion vierwielaandrijving. Om brandstof te besparen en de uitstoot van schadelijke stoffen zo laag mogelijk te houden kan geopteerd worden voor een BlueMotion Technology uitvoering. Het innovatieve Bluemotion Technology-pakket beschikt naast het stop-startsysteem over remenergierecuperatie, banden met lage rolweerstand, een snelheidsregelaar en een boordcomputer.
De Amarok heeft een maximaal laadvermogen van 1245 kg in de laadbak, de maximaal toegelaten massa van een geremde aanhangwagen is 3200 kg.
Volkswagen stelt ook de Transporter Rockton voor op het Salon. De Rockton is gebaseerd op de korte Transporter Combi 3,2 ton. Met deze bestelwagen kunnen tot 5 mensen en het nodige gereedschap in het veld getransporteerd worden. Met een bodemvrijheid die 30 mm hoger ligt dan bij de standaard Transporter en een permanente vierwielaandrijving 4Motion kan dit zelfs in de meest modderige omstandigheden. De Rockton is verkrijgbaar met een 2 liter 140 pk gekoppeld aan een handgeschakelde 6 bak of met een 180 pk motor met dezelfde 6bak of een DSG7 automatische versnellingsbak. In de laadruimte kan ongeveer 1200 kg meegenomen worden, een geremde aanhangwagen mag maximaal 2500 kg wegen.
Isuzu
Isuzu Benelux toont op het Salon een exclusieve nieuwe versie van de D-Max. De Katana komt in een gelimiteerde en genummerde oplage van 50 stuks en zal op het salon van Brussel z’n première beleven. De voor deze versie voorbehouden Venetian Red koetswerkkleur verraadt meteen de krachtige en avontuurlijke inborst van de Katana. Andere kenmerken van de D-Max Katana zijn de verschillende zwarte koetswerkelementen die voor een perfecte balans zorgen met de levendige koetswerkkleur. Zo zijn er de matzwarte 19” velgen, de zwarte rolbar, zwarte sidesteps, bumperelementen en wielkastbogen. Nieuw zijn ook de achterlichtblokken met LED-technologie. De D-Max Katana is uitgerust met een 2,5-liter twin-turbo dieselmotor met een vermogen en koppel van respectievelijk 163 pk en 400 Nm. De motor is gekoppeld aan een handgeschakelde 6-bak of een automatische 5-trapstransmissie.
De D-Max Katana krijgt altijd de inschakelbare vierwielaandrijving van Isuzu. Daardoor pakt het model uit met een trekvermogen van maar liefst 3,5ton.
Isuzu is naast de pick-up specialist ook bijzonder beslagen in het segment van de kleine tot middelgrote vrachtwagens. De N-series bestaat in de klassen 3.5t, 5.0t. en 7.5t. Het motorenpallet voor de Isuzu N-Series bestaat uit drie vermogensversie. Er is een 3.0-liter viercilinder van 120 of 150 pk, en een 5.2-liter viercilinder van190 pk. De 120 pk variant is er als 3,5 ton, de 150 pk variant als 3,5/5,5/7,5 ton en de 190 pk variant tenslotte als 7,5 ton. Vanaf 150 pk beantwoordt de motor aan de strenge Euro 6 norm. Standaard heeft de N-serie een handgeschakelde versnellingsbak maar optioneel is ook de Easyshift automatische versnellingsbak mogelijk. Daarnaast is de N-Series ook zeer veelzijdig door de talloze opbouw- en toepassingsmogelijkheden.
Het volledige overzicht vindt u in De Loonwerker van December.