De nieuwe John Deere 9R-serie modellen krijgen niet alleen meer vermogen, maar zijn volgens John Deere slimmer dankzij de vele snufjes in de nieuwe cabine die ook terug te vinden zijn bij de 7- en 8-serie.
Net zoals in de X9-maaidorsers levert een 13,6 liter motor van Deere Power Systems het nodige vermogen; behalve in het topmodel waar John Deere kiest voor een Cummins-motor met een cilinderinhoud van 15 liter. Om het enorme motorvermogen op de grond over te brengen, bieden alle modellen extra ballastopties die een brutogewicht van 30,4 ton mogelijk maken.
Activeringspakket zorgt voor maximale automatisering
De nieuwe 9-serie modellen zijn volgens John Deere ook slimmer geworden. De StarFire™ 6000 gps-ontvanger is geïntegreerd in het cabinedak en is standaard meegeleverd; samen met de 4600 CommandCenter-display, volledige AEF ISOBUS-compatibiliteit en AutoTrac-activering. John Deere biedt een volledig activeringspakket aan voor maximale automatisering voor een extra prijs van €1500. Dit omvat automatisch keren, sectiecontrole, variabele snelheidscontrole, passieve werktuiggeleiding, uitwisselbare gebruiksgegevens, MachineSync en nu ook AutoPath™.
Meer rijcomfort
John Deere ontwikkelde voor de 9R, 9RT en 9RX de HydraCushion™-voorasvering. Interessant is dat de nieuwe cabinefuncties dezelfde zijn als die van de nieuwe 7- en 8-series die op Agritechnica 2019 werden gelanceerd. Een 6,5-inch DAB+-touchscreenradio met 6.1-geluidssysteem is compatibel met Apple CarPlay™, terwijl LED-verlichting zorgt voor een goed zicht. Dankzij de kleinere afmetingen van het uitlaatgasnabehandelingssysteem en optionele camera’s, is het zicht naar alle kanten verbeterd.
Dit artikel is deels overgenomen uit het vakblad de Loonwerker. Wil je het hele artikel lezen?