Kongskilde Industries A/S, een van de grootste fabrikanten van landbouwoplossingen, heeft een ambitieuze One Brand strategie gelanceerd. De strategie maakt deel uit van een grootschalig proces, waarbij fabrieken, verkoopmaatschappijen en administratieve taken worden gestroomlijnd om het concurrentievermogen verder te vergroten.
In de toekomst worden alle landbouwmachines en oplossingen van Kongskilde Industries voorzien van de naam Kongskilde en de rode merkidentiteit. Vorige merknamen zoals Howard, Nordsten, Överum, Becker en JF worden nu onder één naam op de markt gebracht , Kongskilde.
“De One Brand strategie is ons antwoord op toekomstige uitdagingen. Kongskilde en zijn ondersteunende dealernetwerk zijn niet meer weg te denken uit de markt”, zegt Lars Sørensen, voorzitter van de Raad van Bestuur van Kongskilde. “Met deze strategie laten wij zien dat wij Kongskilde als apart merk gaan voortzetten, zo maken wij een einde aan de speculaties die onlangs in de pers verschenen”.
“De nieuwe strategie is het begin van een spannend traject voor ons allemaal, en drukt ons streven uit naar een zichtbaarder merk dat oplossingen en producten creëert die zorgen voor betere nettoresultaten voor onze klanten: de boeren en de dealers”, zegt Ole Gade, CEO van Kongskilde Industries.
“Het resultaat van het voortdurende proces is een sterker en winstgevender Kongskilde. In een later stadium zullen wij overwegen om op zoek te gaan naar een nieuwe eigenaar of partner, om het potentieel van Kongskilde volledig te benutten, zonder dat dit ten koste gaat van het merk of het gevestigde netwerk”, voegt Lars Sørensen toe.