Om te voldoen aan de nieuwe emissie-normen komt Case-IH met een update van de Magnum-reeks.Behalve dat deze vernieuwde trekkers nu binnen de normen vallen puren ze ook meer vermogen uit de FPT-motor.
De Magnum-reeks begint bij de Magnum 250 CVX die over 250 pk onder de kap beschikt, het vlaggeschip, de Magnum 380 CVX heeft 380 pk, en deze lopen op tot 435 pk met de power boost. Deze vermogens komen uit een FPT Cursor9 motor van 8,7 liter inhoud. Deze motor voldoet aan de Tier4 Final normen qua uitstoot. Om binnen deze normen te vallen wordt er gebruik gemaakt van Hi-eSCR, een doorontwikkeling van de SCR-oplossing die reeds gebruikt werd voor Tier3b. Met de nieuwe motor zouden de Magnums iets zuiniger worden, het AdBlue verbruik stijgt wel een beetje. De Cursor9 motoren zijn uitgerust met een turbo met variabel geometrie, behalve de kleinste in de reeks, die behoudt een vaste turbo met een wastegate. De motorolie hoeft pas na 600 motoruren vervangen te worden.
De vernieuwde Magnums hebben een hertekende daklijn waardoor meer werklichten kunnen gemonteerd worden. Met 16 werklichten en 4 rij-lichten is zichtbaarheid ook ’s nachts gegarandeerd. De luchtinlaat is links van de cabine aan de A-stijl gemonteerd voor een verhoogde efficientie en betere zichtbaarheid.
In de cabine zijn comfort en efficientie ook verhoogd. De topreeks beschikt over een rode lederen zetel, met zowel zetelverwarming als koeling. De aansturing van de CVX-versnellingsbak en de belangrijkste functies gebeurt via een hertekende Multicontroller met verlichte bedieningsknoppen.
In de cabine wordt slechts een geluidsniveau van 67 dBA gemeten.
Waar voorheen de Magnum-reeks uitgerust was met een fronthef-inrichting van eigen fabricage is voor deze vernieuwde reeks opnieuw contact gezocht met Zuidberg. De geveerde vooras wordt wel door Case-IH ontwikkeld en geproduceerd.