Op de SIMA-beurs die momenteel doorgaat in de buurt van Parijs, toont Case IH enkele nieuwigheden op haar uitgebreide stand. Samen met Matthias Claerbout, marketing manager Case IH Benelux, bekeken we enkele speerpunten.
Case IH zette net als buur New Holland de grote middelen in. Beide bedrijven hadden een ruime stand waar plaats was voor heel wat nieuwe en gekende producten. Ze moesten ook allebei dit aanbod in tweevoud voorzien omdat ze ook aanwezig zijn op de EIMA-beurs die op hetzelfde moment doorgaat. “Ook de leden van het management die op onze traditionele persconferentie spreken, moeten dus op twee grote beurzen aanwezig zijn”, aldus Matthias Claarbout. “Een hele uitdaging maar Case IH is er in geslaagd om op beide beurzen alles te tonen aan het publiek wat het wilde.”
Puma 260 CVXDrive
Claerbout neemt ons als eerste mee naar de nieuwe Puma 260 CVXDrive. “Dit is voor mij misschien wel de belangrijkste nieuwigheid, vooral ook omdat ik verwacht dat het in de Benelux een machine zal zijn die aanslaat. Gebruikers van een Puma 240 hebben soms toch net iets meer vermogen nodig maar een Optum is dan weer net te groot qua bouw. De Puma 260 vult dit gat dus perfect in. Opvallend zijn de nieuwe grotere cabine met alle bijhorende features en de grotere banden waardoor de voetafdruk enorm toeneemt. Moter en aandrijflijn bleven ongewijzigd. Deze tractor werd echt ontworpen op vraag van gebruikers.”
Ook de Quantum-serie werd uitgebreid en verbeterd. Claerbout legt uit dat het zwaarste model nu tot 120 pk gaat. “Misschien is dit iets minder een machine voor België en Nederland maar als we breder kijken dan de Benelux is het hogere vermogen zeker iets wat nodig was voor gebruikers.”
Een derde punt dat de Belgische marketing manager ons zeker wilde tonen op deze SIMA, was het eerste project dat Case IH en Raven samen doen. “Het zorgt ervoor dat de tractor autonoom zou kunnen rijden, als de wetgeving het zou toelaten.” Op de beurs werd er een Magnum 400 uitgerust met deze technologie. De buren van New Holland deden het met een T8.
Tekst en beeld: Seppe Deckx