Claas rust de nieuwe modellen van de Axion 800 en de Arion 600 en 500 uit met Stage V motoren vanaf het jaar 2020. Naast de update van de motoren komen er ook nog een aantal extra veranderingen aan de Axion en de Arion-serie. Een van deze updates is dat het voortaan mogelijk zal zijn om Isobus-compatibele machines via de Cebis bedieningsterminal te bedienen.
Nieuwe emissienormen van 125 pk tot 295 pk
De Arion 500-modellen hebben een nieuwe viercilinder DPS-motor met turbo gekregen. De motoren van de Arion 600 serie krijgen twee extra cilinders tegenover de Arion 500 modellen en zijn ook uitgerust met een turbo. Het stationair toerental wordt bij de Arion 600 modellen verlaagd naar 650 tpm voor extra brandstofbesparingen. De Stage V norm wordt bereikt door een combinatie van EGR (gekoelde uitlaatgasrecirculatie), DPF (roetfilter) en een SCR-katalysator.
De Axion 800-serie zal aangedreven worden door een 6-cilinder FPT-motor met minimaal 205 pk tot maximaal 295 pk. Hier zorgen de DOC (dieseloxidatiekatalysator), EGR en SCR op de filter voor de Stage V-emissienormen. Ook hier daalt het toerental stationair tot 650 tpm voor brandstofbesparing.
Axion 800 krijgt een extra hydraulische optie
Optioneel is de Axion 800 verkrijgbaar met een lastafhankelijk hydraulisch systeem van 205 liter per minuut in plaats van de standaard 150 liter per minuut. Standaard is er ook een extra retourleiding voorzien op het hydraulisch systeem.
Optioneel een motortoerental-begrenzer verkrijgbaar
Optioneel is er een nieuwe functie beschikbaar op de Hexashift powershift transmissie. De Motortoerentalbegrenzer maakt het mogelijk om het maximale motortoerental voor het veldwerk en voor wegritten te beperken. De begrenzer werkt onafhankelijk van de transmissie en kan daarom ook uitgeschakeld worden.
Isobus (UT) beschikbaar voor Cebis-bedieningsterminal
Waar vroeger een extra scherm nodig was voor Isobus UT, is dit in 2020 niet meer nodig. Claas integreerde, naast de veld en transportmodus, de Isobus UT in de Cebis bedieningsterminal. Isobus UT werkt met beide generaties en het is ook mogelijk om een Isobus UT-scherm een nummer toe te kennen, indien er meerdere Isobus UT-schermen zijn aangesloten.