Als exposant op een landbouwbeurs heeft u de mogelijkheid om de nieuwste producten uit de agrarische sector te presenteren en de innovaties van uw bedrijf onder de aandacht te brengen. Bovendien kunt u zich direct tot geïnteresseerde partijen richten en zo nieuwe klanten winnen. Hier kunt u zien welke factoren het succes van uw beursoptreden garanderen.
Goede voorbereiding door marketingwerkzaamheden
- Maak een zogenaamde “landing page” aan, d.w.z. een extra pagina op de homepage van uw bedrijf die gedetailleerd verslag doet van de beurs waarop u een stand heeft.
Wat moet de Landing page bieden?
- Een kort overzicht van wat de beursbezoeker op uw stand te wachten staat
- Welke contactpersonen zijn ter plaatse te vinden en stellen ze kort voor.
- De mogelijkheid om reeds online een afspraak te maken met een expert
- Geef een kort persbericht uit aan vaktijdschriften met de volgende informatie:
- Waarom zouden klanten uw stand bezoeken?
- Wat is er nieuw dit jaar of wat is er in ontwikkeling?
- Gebruik sociale netwerken zoals Facebook, LinkedIn om je eigen gemeenschappen en netwerk vooraf te informeren.
Professionele beursstand
Wanneer u op een beurs exposeert, belichaamt uw stand ontwerp de kwaliteit en het imago van uw bedrijf. Daarom is het belangrijk dat u het ontwerp van uw stand overlaat aan marketingprofessionals.
Ook voor kleinere bedrijven is het achterlaten van een professionele indruk belangrijk.
Van een grote onderneming wordt verwacht dat zij zich groots en stijlvol presenteren.
Klassieke beursuitrustingen met individuele huisstijl maken deel uit van het pakket:
– Ontvangstbalie
– banneradvertenties
– reclameborden
– brochures
– folders
Maak bezoekers nieuwsgierig
Een fabrikant van landbouwmachines kan een van zijn voertuigen ter plaatse tentoonstellen. Op deze manier kunt u meerdere zintuigen tegelijk aanspreken. De geïnteresseerden kunnen de machine direct aanraken en er een eerste indruk van krijgen. Daarnaast kunt u bijvoorbeeld een video afspelen die laat zien hoe uw landbouwmachine het werk gemakkelijker maakt.
De basisregel is: alleen wie zich onderscheidt van de massa blijft in het geheugen van de klant!
Alle data voor de komende landbouwbeurzen in de Benelux zijn te vinden op: www.landbouwagenda.nl/