New Holland Agriculture breidt de uitgebreide T6-serie verder uit met twee nieuwe 6-cilindermodellen: de T6.180 Auto Command™ en de T6.180 Dynamic CommandTM.
De nieuwe modellen zijn uitgerust met de krachtige NEF 6-cilinder, 6,7-litermotor, een robuuste en bewezen oplossing uit de langlopende NEF-familie, die voor veel T6- en T7-tractoren is overgenomen. De nieuwe motor is uitgerust met een geoptimaliseerde EGR-vrije verbranding, voor een efficiënte werking, en een HI-eSCR-nabehandelingssysteem, om te voldoen aan de emissienormen van Fase IV.
Dankzij de 6-cilindermotor levert de T6.180 een koppel van maar liefst 12% hoger dan dat van de 4-cilindermodellen, met een doortrekkracht die enorm helpt bij het optrekken, en een verhoogd koppel bij middensnelheden, ten gunste van de trekkracht van de motor bij transport- en veldtoepassingen. De nieuwe 6-cilindermotor levert een maximumkoppel van 740 Nm bij 1500 tpm, vergeleken met de 700 Nm van de 4-cilinder. Bovendien biedt de grotere cilinderinhoud van de nieuwe motor een effectievere motorrem als heuvelafwaarts wordt gereden en tijdens transport, met een 50% hoger remvermogen dan de 4-cilindermotor.
De T6 Auto Command- en Dynamic Command-modellen kunnen worden geleverd met ISOBUS Klasse 3-compatibiliteit, waardoor het werktuig de aftakas, hefinrichting, EHR-bediening, stuur, snelheidsregeling, en fronthefinrichting en -aftakas kan besturen en ermee kan communiceren. Als bijvoorbeeld een IntelliBale™ aan een rondebalenpers van New Holland is gekoppeld, kan de balenpers zelf de tractor stoppen, wanneer een baal is geperst, de baal uitwerpen en de achterklep sluiten. De bestuurder hoeft alleen nog maar op de shuttle-knop te drukken en opnieuw te beginnen met balenpersen