Dewulf brengt de Kwatro Xtreme op de markt, een rooier die een antwoord biedt op telers die poten op 4 x 90 cm of telen op bedden van 1800 mm. Dit nieuw model zal de huidige Kwatro 3 x 90 cm gaan vervangen.
De rooi-unit van de Kwatro Xtreme is voor de rupsen gepositioneerd waardoor de aardappelruggen ongeschonden blijven. De 900 mm brede rupsen en het optioneel superbreed achterwiel (Mitas 1250/50R32) garanderen een minimale bodemverdichting waardoor er ook in extreem natte omstandigheden kan verder gerooid worden. De rooi-unit is uitgerust met een automatische dieptecontrole aan de hand van 2 slepers (ADC), aparte rooischaren en grote hydraulisch aangedreven snijschijven. De rooi-unit wordt ondersteund door een robuust systeem van steunrollen en automatische drukcontrole (APC). Aan de hand van slepers tussen de ruggen, volgt de rooier automatisch de rijen (DAS).
De zeefweg bestaat uit een opeenvolging van een graafmat en twee zeefbanden zonder vernauwingen. De graafmat bestaat uit 2 zeefkettingen van elk 1760 mm breed. Deze breedte wordt over de volledige zeefweg behouden. Dankzij deze onbelemmerde doorstroming in de machine, kunnen zeer hoge rijsnelheden behaald worden tijdens de oogst. Na het zeven komt de productstroom terecht op de egelband voor een eerste, intensieve reiniging zodat de daaropvolgende reinigingsmodule (zeef-, axiaalmodule met 36 rollen of Flexyclean®module) een maximale reiniging garandeert. Hierna worden de aardappelen over de volledige breedte van de ringelevator verdeeld met de 3-delige verdeelband. De ringelevator is uitgerust met actieve zijwanden die de aardappelen beschermen tegen beschadiging. Bovenin is het mogelijk om in de afvoerband een reinigingsmodule te integreren.
De Kwatro heeft een 17,5 m³ grote bunker. Deze biedt een belangrijk voordeel bij het doorsteken van lange percelen met een hoge opbrengst. De 1-delige bunker maakt het mogelijk de volledige bunker snel te lossen of al rijdend te lossen. De rooier is uitgerust met een automatische hydraulische spanner waardoor de bunkerketting altijd de gewenst spanning heeft en zo minimaal onderhevig is aan slijtage.